LES FØR DU FYLLER UT UTLEIESKJEMA!
Når er det mulig å leie Studenterhytta?
-Det er ikke mulig å leie hytta mer dette semesteret!!
- Perioden man kan leie Studenterhytta er: Høstsemesteret: fra slutten av august til andre uka i november og vårsemesteret: fra midten av januar til slutten av april. Dette er fordi hytta er stengt under eksamensperioden.
- Det er ikke mulig å leie hytta på lørdager og søndager, fordi da har vi helgeåpent. Vi foretrekker utleie på torsdag og fredag.
- Man kan maks leie hytta 1 natt. Man avtaler med ansvarlig fra hytta når man ønsker å ankomme hytta på arrangementdagen, men helst ikke alt for tidlig siden de frivillige kan ha skole på dagtid torsdag og fredag. Å komme rundt klokka 16 er passende. Hvis man overnatter må hytta være vasket før klokka 11.30 dagen etterpå.
​
Hvem får leie?
- Man bør booke hytta semesteret i forveien, da det fort fyller seg opp.
- Dersom det er flere som ønsker samme dato, prioriterer vi NTNUI-grupper ovenfor andre booking-henvendelser.
- Når man sender inn en booking-henvendelse er det ikke garantert at man får leie Studenterhytta siden det er flere som ønsker å leie enn vi har kapasitet til dessverre.
​
Vår kapasitet på diverse:
- Makskapasiteten vår er på 150 stk, maks 45 personer kan overnatte og maks 150 personer kan spise middag på hytta
Info om pris:
- Det koster 70 kr per pers for NTNUI grupper og 120 kr per pers for alle andre, f.eks. linjeforeninger å leie Studenterhytta. Hvis man er en liten gruppe som skal leie, må man likevel betale minstepris som tilsvarer leie for 45 personer.
- Det koster 100 kr per pers å overnatte for NTNUI grupper og 110 kr per pers for alle andre. Frokost er inkludert i denne prisen.
- Stamp: 2500 kr
- Stor badestue: 750 kr
- Liten elektrisk badestue: 250 kr
- Etter fest pleier utleier å vaske hytta selv, dersom dette ikke gjøres må innleid vaskefirma bli brukt. Dere står selv ansvarlig for å ta kontakt med et vaskefirma og avtale pris med dem. Dere må også holde hyttas ansvarlige underrettet rundt dette.
​
Info om mat:
- Middag på arrangementer bestilles normalt gjennom Sit Catering, fordi vi har et samarbeid med dem. 2 uker før arrangementet må man si hva slags retter man ønsker, antall porsjoner, samt komme med en allergenliste + info om noen er vegetarianere/veganere. Man kan ønske seg andre retter, men det er ikke garantert at Sit kan lage det. Videre er det mulig å ordne med catering selv, men da må utleier selv fikse bestilling og transport opp til hytta. Utleier har ikke lov til å bruke kjøkkenet på hytta. Medbrakt mat er heller ikke greit å spise på hyttas område. Medbrakt alkohol er det nulltoleranse for. Menyen til Sit med pris finner du her.
​
Hyttevakter og edruansvarlig:
- Når man leier Studenterhytta skal man ha noe som kalles hyttevakter på arrangementet. Dette er personer som skal gjøre «jobben» under arrangementet. Det skal være mellom 4-8 hyttevakter (varierer ut i fra størrelsen på arrangementet). Hyttevaktene dekker bord, rydder av, tar oppvask osv. Hyttevaktene kan være hvem som helst og det er leietakers ansvar å skaffe det. Det er gjerne noen fra en annen linjeforening eller NTNUI gruppe som er det. Videre skal man ha edruansvarlig (mellom 1-2) som skal være edru under hele arrangementet og denne personen skal være fra samme gruppe som de som leier ut, altså ha god kjennskap til de som deltar på arrangementet.
​
Vektere:
- Ved større arrangementer er det man i hovedsak nødt til å ha vektere på arrangementet, noe som medfører en ekstra kostnad på leien, dette vil bli avklart på forhånd.